اخذ مجوز واردات کالا از تمامی سازمان های مربوطه توسط کادر مجرب شرکت بازرگانی مهرامین الماس با نازلترین قیمت، با ما تماس بگیرید:
09125086511
واردات کالا
ثبت سفارش واردات کالا به کشور طبق قانون تجارت ، باید به شیوه قانونی انجام گردد.ثبت سفارش کالا از طریق سازمان تجارت وزارت صمت انجام میگردد و سندی است که مجوز ورود کالا به کشور می دهد و برای ترخیص کالا از گمرک ، مجوز های مربوطه باید گرفته شود.ثبت سفارش کالا یکی از مراحل مشترک صادرات و واردات انواع کالا به شمار می رود. نرخ اخذ مجوز ثبت سفارش برای همه ی کالاها یکسان و معادل نیم درصد ارزش کالا است. دقت داشته باشید که مجوز ثبت سفارش در بازه ی زمانی 3 تا 6 ماهه قابل استفاده است و در صورت عدم استفاده از آن باید تمدید شود.
صفر تا صد ثبت سفارش ترخیص عرضه اولیه
هر فردی که دارای کارت بازرگانی است چه حقیقی چه حقوقی و صلاحیت واردات کالا و صادرات کالا را دارد ، می بایست به سامانه مراجعه و پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور ، نسبت به ثبت درخواست و ارائه اطلاعات هویتی و مبدا و مقصد جنس ، اقدام کند. کارکنان وزارت صمت نیز درخواست ها را بررسی و پس از رفع نقص ، تایید می کنند تا پرونده ثبت سفارش متقاضی ، به بانک عامل و گمرکات و اداره دارایی و نهاد هایی که قانون تعیین کرده است ارجاع شود .
هر شخص یا شرکت وارد کننده کالا پس توافق برای واردات کالای مربوطه و عقد قرارداد با شرکت مورد نظر، یک پیش فاکتور دریافت می کند.این پیش فاکتور که توسط شرکت فروشنده مهرو امضا شده است برای ثبت سفارش واردات کالا در سامانه جامع تجارت برای دریافت کد فیدا لازم و ضروری است. کد فیدا که یک عدد 10 رقمی است، برای استعلام فروشنده کالا و بررسی سوابق آن کاربرد دارد. اطلاعاتی که در پیش فاکتور باید درج شده باشد به قرار زیر است: اطلاعات کامل خریدار و فروشنده تاریخ صدور پیش فاکتور و مدت اعتبار آن مشخصات کامل کالا ( شرح کالا، قیمت واحد، مقدار، وزن، نوع بسته بندی و کد تعرفه گمرکی کالا) کشور تولید کننده کالا ارز معامله و نحوه پرداخت آن شرایط حمل کالا تعیین گمرک مبدأ و مقصد و مرزهای ورودی .
مجوز ثبت سفارش باید پیش از ورود کالا به گمرک و در زمانی که خریدار پیش فاکتور را تائید نکرده است، اخذ گردد تا در صورتی که مجوز صادر نشد، وارد کننده دچار زیان نشود. در صورت صدور این مجوز، واردکننده حق دارد که سفارش خود را با فروشنده، تکمیل کند. تمامی واردکنندگان پس از دریافت پروفرما، طبق ماده ۸ قانون صادرات و واردات کشور، باید اقدام به دریافت مجوز ورود یا ثبت سفارش کالا نمایند.

تعرفه ثبت سفارش ترخیص عرضه اولیه
تعرفه ترخیص عرضه اولیه عبارت است از مالیات و عوارضی که دولت ها به دلایل حمایتی ، مالی یا ترکیبی آنها از کالاهای وارداتی و صادراتی اخذ میکنند. تعرفه گمرکی ممکن است براساس ارزش کالا دریافت شود که در این صورت، آن را تعرفه ارزشی مینامند و به روشهای مختلف محاسبه و دریافت میشود. مجموعه ما در زمینه خدمات ترخیص عرضه اولیه فعالیت دارد و آماده ارائه خدمات به متقاضیان عزیز می باشد.
نرخ اخذ مجوز ثبت سفارش
هزینه های مربوط به ثبت سفارش کالا شامل هزینه های مربوط به فیش ثبت سفارش بازرگانی که معادل پنج در هزار مبلغ پرو فرماست می باشد. انواع ثبت سفارش بر اساس روش پرداخت به دو دسته ی ارز بانکی و ارز غیر بانکی تقسیم می شوند که ارز بانکی شامل: نقدی، مدت دار، برات وصولی، حواله بانکی و ارز غیربانکی شامل: بدون انتقال ارز، واردات در مقابل صادرات و ارز متقاضی ارز خارجی می باشد.
هر شخص حقیقی و حقوقی برای اینکه بتواند کالای مورد نظر خود را به صورت قانونی وارد کند لازم است ثبت سفارش واردات کالا را از سازمان توسعه و تجارت کشور اخذ کند. واردکنندگان به منظور ترخیص کالا در گمرک اظهارنامه تکمیل می نمایند و در اظهارنامه شماره ی تعرفه ی کالا که همان کدینگ کالا می باشد را در مأخذ، حقوق ورودی کالا ذکر می کنند. چنانچه تعرفه کالا اشتباه ذکر گردد، طبق ماده ی ۲۷ قانون امور گمرکی، واردکنندگان کالا جریمه می شوند.
جدیدترین نرخ های اخذ مجوز ثبت سفارش
با توجه به تغییر سیاست های ارزی و ممنوع شدن واردات بدون انتقال ارز، انتقال همه ی داده ها به سیستم جدید سامانه تجارت در دو نوع مجوز و تأییدیه در دو مرکز مختلف انجام می شود که اولی مربوط به کالاهای ارز مرجع است که با نرخ دولتی عرضه می شود و نوع دوم الویت هایی است که با ارز نیمایی تخصیص داده می شود. کالاهای ارز مرجع در استان تهران، وزارت صنایع و معادن بررسی می گردد.
مطالب دیگر: